Vancouver!!!

13 augustus 2013 - Vancouver, Canada

Vanmorgen de camper ingeleverd en ingecheckt in Fairmont Waterfront, Vancouver Downtown.  Wat heerlijk zeg.  Wat verwennerij na twee weken met de camper op pad.

Gisteren een reisdag gehad.  We besloten ' s morgens vanwege de regen toch uit Tofino te vertrekken.  Onderweg ook veel regen gehad.  Om iets over een kwamen we aan in Nanaimo, in de haven voor de ferry.  Met een beetje mazzel mochten we op de boot van drie uur, in ieder geval een plek op de boot van kwart over vier.  Twee uren wachten hebben we benut door de koffers in te pakken en de camper al een beetje schoon te maken.  En wat waren we blij dat we de boot op mochten om drie uur.  De overtocht naar Vancouver duurde anderhalf uur.  Een half uur vooraankomst kregen we Vancouver in beeld.   De skyline is niet zo spectaculair als die van Toronto maar absoluut de moeite waard.  Na aankomst was het nog even rijden naar de camping.  Gelijk de camper aan de buitenkant schoongemaakt in de carwash.  Lucas had veel lol met de hogedrukspuit.  Lucas en ik hebben ' s avonds nog gezwommen.  Om 7 uur vanmorgen ging de wekker.  Voor 10 uur moest de camper worden ingeleverd zijn.

Om half 12 ontbeten in het hotel dat aan de oceaan ligt.  En daarna op naar het buitenzwembad op de derde etage.  Wat hebben we heerlijk geluierd. Vanavond in een Japans restaurant gegeten, Paul sushi en Lucas en ik een biefstuk.   Heerlijk!!! Ik heb ook sushi geprobeerd, erg lekker.  Heb me wel gewaagd aan de simpelere combinaties hoor, met zalm.   Volgens Paul de beste sushi die hij ooit heeft gegeten.

Daarna gewandeld op de boulevard die uitzicht geeft op de havens van Vancouver.  Om de paar meter staat er ook een informatiebord over de geschiedenis van Vancouver, het ontstaan van dorpen aan de westkust en de bosbouw.  Erg interessant.

Vancouver is geen grote stad met veel historische gebouwen.  Het ademt een fijne sfeer uit, ontspannen, niet massaal.  We voelen ons er thuis.  Morgen heeft Paul afspraken.   Lucas en ik gaan naar het Politiemuseum en naar Stanleypark.   Nog een grappig detail.   Paul z'n goede schoenen zijn verdwenen.  Laatst gesignaleerd in Calgary.  Morgen naar afspraken met sneakers of om negen uur nog even op zoek naar nieuwe schoenen?